ترنم

ترنم
majid.bagheri81@yahoo.com ما اهل ولايتيم و همه چيز مان در گرو اهلیت مان است . شهيد آويني

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با خواست خداوند متعال و به مبارکی و میمنت، در روزی بسیار بزرگ، مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود.روز سیزدهم رجب که روز ولادت با برکت و با سعادت بزرگ مرد تاریخ و معجزه دهر امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه است، مجلس مقدس شورای اسلامی که اولین مجلس جمهوری اسلامی ، و اولین مجلس است که با انتخابات آزاد انجام گرفت، گشایش می یابد ومن امیدوارم که این مجلس به برکت این روز مبارک ، مجلس عدالت و پیرو اسلام و بنفع مسلمین و کشور اسلامی باشد.سپاس خداوند بزرگ را که در مدتی کوتاه ملت ایران موفق شد که اساس جمهوری اسلامی را با آزادی و آرامش بنیان گذارد و این از برکت اسلام و وحدت کلمه قشرهای متعهد اسلامی است.اینجانب طلیعه این مجلس مبارک را به ملت بزرگ و شما نمایندگان محترم تبریک عرض می کنم و تذاکراتی را که دوستان من، خودنیز توجه دارند تکرار می نمایم :

۱-شما دوستان محترم نماینده ملتی هستید که جز به اسلام بزرگ و عدالت الهی- اسلامی فکر نمی کنید و انتخاب شما برای پیاده نمودن عدالت اسلامی است که در طول سلطنت ظالمانه و غاصبانه رژیم شاهنشاهی از آن محروم بودند . رژیمی که ثروت سرشار کشور را بخود و هم پیمانان نامیمون خود اختصاص داد و برای ادامه سلطه جباران خود به جیب ابرقدرتها ریخت و ملت مظلوم را در سطح بسیار وسیعی از اولین احتیاجات محروم و بخاک سیاه نشانید و کشور را در تمام زمینه های فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و نظامی وابسته به اجانب خصوصا آمریکا کرد. ببینیم شما و دولت منتخب شما با ملت مستضعف که به برکت انقلابش همه ما را از انزوا خارج نمود، چه خواهید کرد.

۲-امید آنست که رسیدگی به حال مستضعفین و مستمندان کشور که قسمت اعظم ملت مظلوم را در بر می گیرد ، در راس برنامه ها قرار گیرد. و در نخستین مجلس شورای اسلامی طرحهائی جدی در رفاه حال این طبقه محروم داده شده و از طرف دولت منتخب شما بدون مسامحه بمورد اجراء گذاشته شود تا در پیشگاه خداوند متعال بعضی از دیون خودتان را به این طبقه عزیز که جان خود را برای اسلام و آزادی و استقلال کشور در طبق اخلاص گذاشته و پیروزی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آوردند ، ادا کرده باشیم.

۳-شما منتخبین مجلس که از پشتیبانی جدی ملت عزیز برخوردارید باید با کمال قدرت در مقابل قدرتهای شیطانی که در رژیم دست نشانده سابق حاکم بر سرنوشت ما بودند، بایستید و از هیچ قدرتی غیر از قدرت خداوند قاهر نهراسید و جز به مصالح کشور به چیز دیگری فکر نکنید و متوجه باشید که در خارج از مجلس با صحنه سازیها و اغفال چه بسا چپ گرایان و یاراست گرایان و ریشه های فاسد رژیم سابق طمع کنند تا با نفوذ در مجلس مقاصد شوم اجانب را تحمیل نمایند. باید همه با هوشیاری در طرحها و مسائل روز دقت فرمائید و از کید دشمنان بخدای تعالی پناه ببرید. خداوند متعال همه ما را از لغزشها نگه دارد.

۴-بحمدالله در مجلس ، دانشمندان و علمای آشنا به احکام شرع مطهر حضور دارند و فقهای نگهبان حاضرند لکن لازم است طرحهائی که در مجلس می گذرد مخالف با احکام مقدسه اسلام نباشد و با کمال قدرت با پیشنهاد های مخالف شرع مقدس که ممکن است از روی ناآگاهی و غفلت طرح شود شدیدا مخالفت نمائید و از قلمهای مسموم و گفتار منحرفین هراس نداشته باشید و سخط خالق را برای رضای مخلوق تحصیل نکنید و خداوند قاهر و قادر را حاضر و ناظر بدانید.

۵-این مجلس که اولین دوره درجمهوری اسلامی است، الگوئی است برای مجالس آینده و هر سنت حسنه یا سیئه ای ممکن است در مجالس دیگر اثر بگذارد و برای شما اجر جزیل و یا خدای نخواسته وزر و وبال ببار آورد . لازم است در مذاکرات و در برخورد آراء بطور آرام و با احترام متقابل عمل شود، نه مثل دوره های رضاخان و بعد از آن و لازم است از دسته بندیها و جهت گیریهای غیراصولی برای کوبیدن طرف متقابل جدا احتراز شود که تنها حل مسائل در محیط آرام امکان پذیر است.

۶- ویژگی این مجلس و محیط کشوردر این دوره ایجاب می کند که مجلس و دولت هماهنگ شده تا بر مشکلات کشور فایق آیند و هیچیک از نهادهای جمهوری اسلامی خصوصا مجلس و رئیس جمهوری و دولت برای یکدیگر و دیگران کارشکنی نکنند وخود را بطور جدی در خدمت اسلام و کشور درآورند تا خدای متعال آنها را پشتیبانی فرماید و ندای آسمانی انسان ساز((واعتصموا بجبل الله جمعیا و لا تفرقوا)) را در نظر داشته و اطاعت نمایند و از نازعه و تفرقه اجتناب نمایند و به امر آموزنده الهی گوش فرا دهند ‹‹ ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم ››که دنبالة تنازع ، فشل و شکست و رفتن رنگ و بو و آبروست .

۷- سیاست نه شرقی و نه غربی را در تمام زمینه های داخلی و روابط خارجی حفظ کنید و کسی را که خدای نخواسته به شرق یا غرب گرایش دارد هدایت کنید و اگر نپذیرفت او رامنزوی نمائید و اگر در وزارتخانه ها و نهادهای دیگر کشور چنین گرایشی باشد که مخالف سیر اسلام و ملت است اول هدایت و در صورت تخلف استیضاح نمائید که وجود چنین عناصر توطئه گر در راس امور یا در پست های حساس موجب تباهی کشور خواهد شد.

۸-طرحها و پیشنهادهائی را که مربوط به عمران و رفاه حال ملت خصوصا مستضعفین است انقلابی و با سرعت تصویب کنید و از نکته سنجی ها و تغییر عبارات غیر لازم که موجب تعویق امر است ، اجتناب فرمائید و از وزارتخانه ها و ماموران اجرا بخواهید که از کاغذ بازیها و غلط کاریهای زمان طاغوت اجتناب کنند و رفاه ملت مظلوم و عقب افتادگی های آنها را بطور ضربتی تحصیل و ترمیم کنند.

۹- در ادارات دولتی قوانین دست و پاگیری که در مجالس غیر قانونی رژیم سابق به تصویب رسیده و موجب تعویق یا تعطیل امورشده و می شود و جامعه را به تنگ آورده است بطور انقلابی لغو کنید، گرچه لغو است. و بجای آنها قوانین مترقی را که رفاه ملت در آنها به بهترین وجه ملاحظه شده باشد جایگزین گردانید.

۱۰-مجلس جمهوری اسلامی ، همان سان که درخدمت مسلمین است و برای رفاه آنان فعالیت می نماید، برای رفاه و آسایش اقلیت های مذهبی که در اسلام احترام خاصی دارند و از قشرهای محترم کشور هستند، اقدام و فعالیت می نماید و اساسا آنها با مسلمانان در صف واحد برای کشور خدمت می کنند و در صف واحد از تمام ارزشها و ماثر آن برخوردار می باشند.

۱۱- از حضرات فقهای نگهبان تقاضا می شود که در ماموریت مهم خود بهیچ وجه ملاحظه اشخاص و یا گروههای انحرافی را ننموده و به وظیفه بسیار خطیر خود قیام و اقدام نموده و نگهبانی از اسلام و احکام مترقی آن نمایند و خدمت خود را با قدرت تمام در پیشگاه خداوند متعال و ولی مطلق او ، حضرت ولی الله اعظم امام عصر عجل الله تعالی فرجه شریف، عرضه دارند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور عزیز را خواستارم . والسلام علی المسلمین و علی عبادلله الصالحین.

چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۱۳۵۹ سیزده رجب ۱۴۰۰ روح الله الموسوی الخمینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :