ترنم
majid.bagheri81@yahoo.com ما اهل ولايتيم و همه چيز مان در گرو اهلیت مان است . شهيد آويني

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 29609
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

در جامعه آرمانی و الهی پیامبر (ص) ، همه مردم در برابر قانون یکسان هستند، تبعیض نژادی و قومی و قانون شکنی وجود ندارد و تنها ملاک برتری و شایستگی در این جامعه، براساس دستورالهی، تنها و تنها « تقوا » بوده است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, توسط مجید باقری

رئيس دانشكده وزارت اطلاعات :

اين جريان (( فتنه 88 )) با محوريت آقاي هاشمي و حزب كارگزاران و اشخاصي مانند محسن ، فائزه ، محمد و علي هاشمي و همچنين حسين مرعشي به نام حزب رفسنجاني كه در تعابير خودشان به نام « حزب بابا » ياد مي شود ، نقشي را در جريان فتنه ايفا كرد .

به نقل از روزنامه ايران مورخ 9 دي ماه 1391

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 دی 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ازدواج موقت معنی‌اش این نیست که دختران دانشجو در دانشگاه صیغه شوند، گفت: دانشجویان پسری که امکان ازدواج ندارند می‌توانند با زنان بیوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اینکه تحصیلاتشان به پایان رسید بروند و ازدواج کنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, توسط مجید باقری

مدتي است كه مفهوم «اقتصاد مقاومتي» به عنوان يكي از كليدواژه هاي تبيين نقشه راه حركت امت در پيچ تاريخي و حساس كنوني از سوي امام خامنه اي (ادام الله ظله) مطرح شده است. تكيه اصلي امر مولوي ايشان نيز در اين برهه حساس دستور به مقاومت همه جانبه در عرصه اقتصادي است، زيرا دشمن نيز توان اصلي خود را روي اقتصاد گذاشته و وقتي در يك نبرد همه جانبه دشمن به يك محور حمله مي كند همه نيروهاي جبهه خودي بايد اقدام به دفع حمله از آن محور و جلوگيري از سقوط آن تنند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

نقش جوانان و دانشجويان كشورهاي غير متعهد در عدالت خواهي و مبارزه با ظلم و استكبار جهاني از طريق بيداري و بسيج توده هاي مردمي در سطح بين الملل

Non   Aligned   Justice   Seeking   Youth   And   Students   Movement 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, توسط مجید باقری

استكبار جهاني با تحريم‌هاي همه‌جانبه اقتصادي و قرار دادن مردم در تنگناي معيشتي، اعتقادات، باورها و ارزش‌هاي مردم جامعه ما را نشانه گرفته است و مي‌كوشد با استحاله ارزش‌هاي جامعه اسلامي ايران، بتواند به هدف نهايي خود براي تسلط بر اين مردم دست يابد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

متن کامل پيمان منع گسترش سلاح­های هسته­ای که ايران نيز آن را امضا کرده است به شرح زير است:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

توافقنامه نصب تجهیزات و ارائه خدمات دسترسی به شبکه بی‌سیم مبین نت در اماکن عمومی شهر تهران، بین سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران و شرکت مبین نت، منعقد شد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

حمید داودآبادی، در کتاب جدید خود باعنوان «سید عزیز»، که به گفت‌وگوهای او با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، و شرح زندگی و ناگفته‌های او پرداخته...

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی(ره)، شبهاتی را به دنبال داشت، از جمله این که نخست، ایشان در مقام مرجعیت نیستند و انتخاب ایشان طبق قانون اساسی، غیر قانونی است و دوم، ایشان صلاحیت علمی لازم را نیز ندارند؛ حال بررسی این مسایل بسیار حائز اهمیت است...

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

«مهناز هدايتي» شاعره مقيم لندن و حامي سلطنت طلبان، به ناگفته هايي در مورد محمد خاتمي به عنوان انتخاب دوم و روز مباداي اپوزيسيون جمهوري اسلامي ايران پس از رضا ربع پهلوي اشاره كرد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

او بود كه فرمود؛ « ابرقدرت ها آن لحظه اي كه منافعشان اقتضا كند شما و قديمي ترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد. آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند . »و مشخصاً درباره فرعون مصر گفت؛...

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

بر اساس اصل‏ نود و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، كليه‏ مصوبات‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ بوسيله‏ شوراي‏ نگهبان‏‏ از نظر انطباق‏ بر موازين‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسي‏ مورد بررسي‏ قرار مي‌گيرد و چنانچه‏ مغاير باشد براي‏ تجديد نظر به‏ مجلس‏ بازگردانده مي‌شود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

در جلسه شورای اسلامی شهر تهران: طرح تفصیلی شهر تهران تشریح شد چگونگی اجرای طرح تفصیلی شهر تهران با َسیستم GIS در چهارصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تشریح و یک فوریت طرح مقررات و ضوابط اجرایی گودبرداری های ساختمان در تهران نیز به تصویب رسید .

تاريخ انتشار خبر : 17/2/1391


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

بررسی آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در سال گذشته بیشترین طلاقها در زنان 25 تا 29 ساله و بیشترین ازدواجها نیز مربوط به مردان 20 تا 24 ساله بوده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

نهمین دوره‌‌ی مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز (یكشنبه) با پیام‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آغاز به‌ كار كرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

بازخوانی پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی در دوره اول بیانگر تاکید ایشان بر توجه به حال مستضعفین و مستمندان ، مقابله با قدرتهای شیطانی و شرق و غرب و جایگاه اقلیت های مذهبی است. متن پیام حضرت امام خمینی به نخستین جلسه مجلس اول شورای اسلامی که در تاریخ چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۱۳۵۹ برابر با سیزده رجب ۱۴۰۰ برگزار شد ، به این شرح بود:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

فیس بوک شرکتی وابسته به صهیونیسم و فراماسونری است و طراحان آن با هدف طرفداری جهانیان از اسرائیل و صهیونیسم، این شبکه اجتماعی را راه اندازی کرده اند تا رویای ایجاد اسرائیل بزرگ را تحقق بخشند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

جوسازی کم‌سابقه برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مبنی بر تکرار ادعای واهی تملک امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی و حتی تهدید به برخورد نظامی درباره سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به جزیره «بوموسی» باعث شد تا بلافاصله امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده محترم کل ارتش نیز به این جنگ روانی واکنش نشان دهد و با تحکم بگوید: «ما به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم که بخواهد درباره تمامیت ارضی کشورمان بحثی داشته باشد.» به‌دلیل اهمیت موضوع جزایر سه‌گانه، این نوشتار تلاش دارد تا بحث مختصری را درباره پیشینه تاریخی طمع‌ورزی نسبت به جزایر ایرانی تقدیم کند:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

در پی هتاکی شاهین نجفی به مقدسات شیعه ، هفته نامه زرد وابسته به جریان انحرافی ، وابسته به جریان انحرافی به بهانه انعکاس مصاحبه ای با عبدالرضا هلالی ، به صورت تلویحی و با استفاده از نظرات یکی از خوانندگان خود ، به تبلیغ فرقه ضاله وهابیت پرداخت .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

متن بيانيه ي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در مجتمع دانشگاهي ولي عصر (عج)

مبني بر محكوم نمودن خواننده ي آهنگي شيطاني به جهت هتاكي به ساحت مقدس

 امام هادي (ع) و امام زمان (عج)


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

سرآمدي به عنوان پيامد قدرت توليدي، هيچ اختصاصي به حوزه اقتصادي ندارد. رشد توان توليدي در عرصه علمي و فكري و در حوزه هاي فرهنگي و محصولات دفاعي- امنيتي و مانند آن، همگي موجب پويايي ظرفيت هاي داخلي و سرآمدي و اثرگذاري ايران اسلامي در سطح جهاني خواهد شد. در شرايطي كه بسياري از محصولات خارجي نقش سفيران فرهنگي و اقتصادي را در ذهن مردم ديگر كشورها بازي مي كنند؛ چرا ايران اسلامي نبايد از اين قدرت نفوذ نرم بهره ببرد؟  


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 عقل جمعی/ 3 - تاريخچه شوراها و حقوق شهروندي در ایران

 پيشينه قانون شوراها ، يا به تعبير آغازين خود انجمن هاي بلديه ، به تشكيل نخستين نهاد قانون گذاري (مجلس شوراي ملي) می رسد. به عبارت ديگر يكي از نخستين قوانين مصوب مجلس شوراي ملي ، قانون بلديه است كه در سال 1325 قمري برابر با 1286 خورشيدي به تصويب رسيد و به اين ترتيب يكي از آرمان هاي بزرگ انقلاب مشروطه جامه عمل پوشيد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

حکم استفاده از ماهواره‏ برای برنامه های قرآنی و علمی

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به استفتائاتی در مورد ماهواره جوابهای ذیل را ارائه فرموده اند:

سوال 1213: آيا خريد و نگهدارى و استفاده از دستگاه گيرنده برنامه‏هاى تلويزيونى از ماهواره جايز است؟ و اگر دستگاه گيرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟

ج: دستگاه آنتن ماهواره‏اى از اين جهت که صرفاً وسيله‏اى براى دريافت برنامه‏هاى تلويزيونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خريد و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جايز است. ولى چون اين وسيله براى کسى که آن را در اختيار دارد زمينه دريافت برنامه‏هاى حرام را کاملاً فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد ديگرى را نيز در بر دارد، خريد و نگهدارى آن جايز نيست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهيه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در اين مورد وجود داشته باشد بايد مراعات گردد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

...  آن چه در فرمايشات رهبري در مورد استاد قابل تامل مي‌نمايد، اين نكته است كه به فرموده ايشان، شهيد مطهري در زمينه مسائل فكري، 3 خصوصيت مهم داشتند: اولا آدمي قوي الفكر و متفكري حقيقي بود. ثانيا در ارائه و اشاعه مباني فكري، هيچ قصدي جز قربه الي الله، ترويج دين، ترويج حق و مبارزه با باطل نداشت. خصوصيت سوم ايشان، پركاري و خستگي ناپذيري بود. واقعا نمي‌نشست كه براي كار سراغش بروند. آنجا كه سراغش نمي رفتند، خود ايشان به سراغ كار مي‌رفت. اين سه خصوصيت در ايشان بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

خزان زود هنگام و کبود شدن یاس بوستان پیامبر ، تسلیت باد

 

 

 

جان فدای گریه های بی صدای فاطمه

سر نهم بر خاک پاک پر بهای فاطمه

دختر پاک رسول و قوت قلب علی

جان فدای آن شهید کربلای فاطمه


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط مجید باقری

 

بسمه تعالی
عقل جمعی / 2ـ تاریخچه شورا ومشورت در اسلام
توجه به سیره پیامبر اسلام گواه است که ایشان به نظر اصحاب خود ارج فراوان می نهاد و همیشه آنان را در اجرا ی امور و نظارت بر کارها دخالت می داد و حتی در بسیاری از اوقات نظر اکثریت را مقدم می داشت ،بطوری که گاهی بخاطر اظهار ات آنها از اعمال خود صرف نظر می کرد . در جنگ احد با اینکه نظر پیامبر و چند تن دیگر این بود که از مدینه بیرون نروند ولی چون اکثریت آرای صحابه بر این بود که از مدینه خارج شوند حضرت با آنها موافقت کرد ،هر چند بعدا روشن شد که نظر حضرت کاملا مطابق با واقع بوده است . همچنین وی در جنگ احزاب با اکثریت آرای صحابه مبنی بر عدم پذیرش مصالحه با قریش ، موافقت فرمود.
در حکومت پیامبر علاوه بر شور و مشورت جهت اجرای بهتر امور مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی، برای اقتدار مردمی نظام اسلامی از بیعت نیز استفاده می شده است .رسول خدا (ص) در موضوعاتی که به وسیله وحی و نص قرآن حکم آن معین شده بود اعم از عبادات و معاملات ـ چه برای  خود و دیگران ـ حق مداخله قائل نبود و این دسته از احکام را بدون چون و چرا به اجرا در می آورد ،زیرا تخلف از آن احکام کفر به خداست .
((و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون ))
وکسانی که به آنچه خدا فرو فرستاده داوری نکرده اند ،آنان خود کفر پیشگانند .
(سوره مائده آیه 44)
اما در موضوعات مربوط به کار و زندگی اگر جنبه فردی داشت ودر عین حال یک امر مباح و مشروع بود افراد استقلال رای و آزادی عمل داشتند و کسی حق مداخله در کار های خصوصی دیگری را نداشت و هر گاه مر بوط به جامعه بود حق اظهار رای را برای همه محفوظ می دانست و با اینکه فکر سیال و هوش سرشارش در تشخیص مصالح امور، بر همگان بر تری داشت، هرگز به تحکم و استبداد رای رفتار نمی کرد و به افکار مردم بی اعتنایی نمی کرد.
بنابر این نظام اسلامی نه مانند حکومت های دیکتاتور و جبار است که هیچ ارزشی برای خواست مردم قائل نباشند و نه مانند حکومت های به ظاهر مردم سالاراست که ادعای تابعیت بی چون وچرا از خواست و اراده مردمی دارند و هر گز ادعایشان محقق نشده است حکومت اسلامی راه سومی است که در آن خواست مردم در طول احکام و اراده الهی ـ که تضمین کننده خیر وسعادت دنیوی و اخروی بشر است ـ مورد توجه و احترام است . بر این اساس می توان دو نقش و کار کرد مهم زیر را برای مقبولیت و رضایت مردمی در حکومت اسلامی بر شمرد :
1ـ مشارکت در ایجاد حکومت دینی و زمینه سازی جهت انتقال قدرت به ولی منصوب از سوی خداوند .
2ـ مشارکت در جهت کار آمد سازی، حفظ ، حمایت و پایایی حکومت دینی .
( حمید رضا شاکری ـ حکومت دینی ـ قم ـ نشر معارف 1382 ـ ص 106 )
مجید باقری        27/01/91

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط مجید باقری

کتاب ادامه خورشید نگرشی گذرا و کوتاه بر مسئله ولایت فقیه از منظر عقل و نقل می باشد .

در این کتاب شما عزیزان می توانید پاسخ سوالات زیر را بیابید :

1 تفاوت حکومت ولی فقیه و حکومت استبدادی .

2 نقش مردم در تشکیل حکومت اسلامی .

3 نقش مردم در تعین و یا کشف حاکم در حکومت اسلامی .

4 محدوده اختیارات ولی فقیه .

5 نگاه قانون اساسی به ولی فقیه .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 فروردين 1391برچسب:ولایت فقیه,معرفی کتاب,ادامه خورشید, توسط مجید باقری

بسمه تعالی

عقل جمعی 1 - شورا و مشورت از منظر قرآن کریم

شوراهای اسلامی در سطح کشور امیدواری های زیادی را بوجود آورده اند . بی تردید آنچه که به شورا ها هویت می بخشد متولی بودن امور عام المنفعه ای است که خیر جمعی آنها متوجه مردم است و شورا ها از این رهگذر است که می توانند مشروعیت و کارآمدی خود را در افکار عمومی به ثبت برسانند .

اما برای ورود به این بحث مهم بی مناسب نیست که برای یادآوری نیز که شده پشتوانه قرآنی و الهی جایگاه شورا و مشورت را یکبار دیگر مرور نموده وآن را در ردیف تکرارهای بی ملال به حساب آوریم . زیرا نگاهی به جایگاه و منزلت شورا در قرآن و استخراج منشور اخلاقی و عملی آن و در نظر داشتن آثار و پیامدهای زمینی و اجتماعی شورا می تواند فاصله بوجود آمده بین نظر و عمل را بخوبی نمایان ساخته و برای همه کارگزاران نظام شورایی ، شوراها ، شهرداری ها و دهیاری ها درس آموز و هشداردهنده باشد.

برای نیل به این مقصود توجه شمارا به آیه 37 سوره شورا که در آن خداوند متعال اشاره ای مستقیم به شورا و مشورت می فرماید جلب می نمایم:

(( والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلوه و امرهم شورا بینهم و مما رزقنهم ینفقون ))

و آنانکه امر خدارا اجابت و اطاعت کردند و نماز بپاداشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام دهند و از آنچه روزی آنها کردیم به فقیران انفاق می کنند.

با توجه به آیه مذکور و دیگر آیات بیان شده پیرامون موضوع فوق و درراستای شناخت منشور اخلاقی شورائیان خداوند صفاتی را برای مومنین می شمارد و نشانه های ایمان و توکل رابرای ایشان در قرآن کریم روشن می سازد. که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:


1)      اجتناب از گناهان کبیره .

2)      پرهیز از فواحش .

3)      فرو بردن خشم هنگام غضب .

4)      استجابت پروردگار .

5)      توجه به نماز .

6)      مشورت دائمی در کارها .

7)      انفاق .

8)      نصرت و یاری دیگران .


در واقع مشورت کردن در قرآن یکی از صفات مومنین است که در کنار سایر صفات حسنه دیگر مطرح می شودو این امر می تواند سایه سنگین مسئولیت امر شورا را بهتر نمایان سازد زیرا مومنین اهل رشد هستند ودر بدست آوردن و استخراج رای صحیح ، دقت به عمل می آورند و به این منظور به صاحبان عقل مراجعه می کنند و مقید به مشورت هستند و این کار رویه دائمی آنهاست و نه موقتی ...  . مشورت در بین خود و کارها صفتی است که در کنار صفات دیگری چون اجتناب از گناه کبیره ، پرهیزاز فواحش ، عفو به هنگام غضب ، استجابت پروردگار ، برپاداشتن نماز ، انفاق مال و علم و تجربه ، نصرت دیگران و عفو و اصلاح آمده است ، و می بایست یک مومن و یک مشیر همانند یک شجره طیبه به همه آنها مزین شود.

در نتیجه به راحتی می توان دریافت نمود که منشور اخلاقی شورائیان منطبق بر مومنانی است که قرآن صفات حسنه آنها را بر می شمارد.  

مجید باقری       91/01/15


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:عقل جمعی,شورا و مشورت,قرآن کریم, توسط مجید باقری

 افراد مشخص شده در لیست جبهه پایداری افرادی متدین و متخصص می باشند که ، از آزمایشات مختلف در راه پایداری بر آرمانهای انقلاب و اسلام تحت محوریت ولایت مطلقه فقیه سربلند بیرون آمدند ، به عنوان بهترین ها پیشنهاد می گردد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:انتخابات, توسط مجید باقری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :